Bokhållarens uggla

Bokhållarens uggla

torsdag 26 januari 2017

Agnès Martin-Lugand - Lyckliga människor läser och dricker kaffe.

Ibland stöter man på den – det vet ju du, min okände läsare av denna blogg – ibland stöter man på boken som man inte kan låta bli att köpa enbart på grund av titeln. För mig var Lyckliga människor läser och dricker kaffe av Agnès Martin-Lugand en sådan bok.

OK. Var den bra då? Nä. Verkligen inte.

Lyckliga människor läser och dricker kaffe

Och det hade jag ju förstått om jag gett mig tid att läsa de olika utsnitt av recensionsomdömen som finns tryckta i och på boken. ”En betagande berättelse” anser Östgöta Correspondenten. Pling! hade det då alldeles säkert sagt i första lilla varningsklockan. Och Klong! Klong! på högsta volym på alla de övriga om jag hunnit läsa vad Tranåsposten tycker, nämligen ”En lättläst roman”.

En annan roman som lockat mig till köp p.g.a. sin titel är Den gamle mannen som läste kärleksromaner av Luis Sepùlveda. Köp den istället för den är bra – rolig, intressant, ovanlig och – förlåt mig – lättläst.




1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera